poniedziałek, 4 grudnia 2017

Nikon D850: mistrz z problemami

Niedawno napisałem aktualizację długoterminowego testu Nikona D850. Początkowo wydawało mi się, że problemy których doświadczyłem w użytkowaniu aparatu były związane z korzystaniem ze zbyt wolnych kart pamięci. Niestety tak nie jest.
Nikon D850, Sigma 50 mm f/1,4 DG HSM "ART"
Przypomnę pokrótce na czym problem polegał cytując mój poprzedni wpis: "co kilka zdjęć - i to wcale nie robionych w seriach - aparat przestawał reagować; nie można było odtwarzać, ani robić zdjęć, nieaktywne były też wszystkie przyciski. Dopiero przesunięcie głównego włącznika w pozycję podświetlenia ekranów i przycisków, lub wyłączenie i ponowne włączenie aparatu odblokowywało go. Używane przeze mnie karty nie były na liście rekomendowanej przez Nikona, więc postanowiłem spróbować kartę z tej listy, a mianowicie Lexar XQD 2.0 Professional 32GB 2933x 440MB/s. Problem się zmniejszył, ale nie zniknął całkowicie. Myślałem, że aparat jest wadliwy, ale przeczytałem na forum dpreview, że już z Nikonem D500, który ma wiele cech wspólnych z D850, bywały problemy z tymi najszybszymi kartami Lexara; doradzono mi zakup szybkiej karty SD - Sandisk SDHC 32GB Extreme Pro UHS-II 300MB/s. I jak na razie aparat przestał się zawieszać. Kartowybredność to jedna z cen, jaką płacimy za to, że aparat musi przetwarzać i zapisywać dużo danych - i do tego szybko".
Niestety dalsze intensywne testy pokazały, że problem nie zniknął. Aparat dalej zawiesza się i nie zależy to od użytych kart pamięci. Gdy działa, zdjęcia są rewelacyjne, ale fotografowanie nim na dłuższą metę staje się męką, ponieważ trzeba go co pewien czas włączać i wyłączać żeby dalej robił i odtwarzał zdjęcia. Aparat poszedł do serwisu Nikona i jestem bardzo ciekaw, co jest nie tak. Jest to zapewne pojedynczy przypadek, bo na razie nie czytałem, aby ktoś inny doświadczył podobnych problemów, jak ja. Używam systemu Nikona od ponad 12 lat i nigdy dotąd nic takiego mi się nie zdarzyło, mimo, że niektóre modele kupowałem na samym początku cyklu produkcyjnego.

2 komentarze:

  1. Witam mam ten sam problem co Pan w D850 też Error co z tym robić >

    OdpowiedzUsuń
  2. Wyjąć obiektyw i założyć ponownie

    OdpowiedzUsuń

Edward Hartwig: Przypadek według Edwarda H.

  Rekonstrukcja rozmowy jaką w roku 1997 Iza Makiewicz-Brzezińska odbyła z gigantem polskiej fotografii – Edwardem Hartwigiem. Iza M...