poniedziałek, 11 grudnia 2017

Adam Buczek - profil fotograficzny

Autor zdjęcia: Bartek Kania
Nazywam się Adam Buczek, jestem grafikiem 2D/3D, projektantem i programistą. Skończyłem studia na Wydziale Wzornictwa ASP w Warszawie, a obecnie pracuję w branży gier wideo w warszawskim studio Thing Trunk.
Moim pierwszym aparatem był Zenit 12XP - który zresztą formalnie rzecz biorąc nie był mój. Podrywałem dziewczynę z Praktiką i namówiłem ją na wspólne zakupy na giełdzie fotograficznej. Aparat był właściwie prezentem dla mojej siostry, która uczyła się wtedy w fototechnikum. Prezent się udał: siostra nazwała go Magda; nie wygrał jednak z wygodnym Nikonem D90 i leżał nieużywany kilka lat, aż zacząłem żeglować.

© Adam Buczek
Płynąlem na rejs po Bałtyku i porzebowałem aparatu, po którym nie uronię łzy, jeśli zatonie. Magda się zgodziła. Bez autofokusa i innych udogodnień zacząłem fotografować bardziej świadomie, wiele się nauczyłem.
Najlepsze fotografie, które zrobiłem powstały wtedy, gdy wcale nie starałem się zrobić świetnego zdjęcia. Powstały kiedy chciałem o czymś opowiedzieć (nawet jeśli tylko przyszłemu sobie) i wiedziałem, że słowa nie wystarczą.
Dziś fotografuję zarówno apratami analogowymi jak i cyfrowymi; korzystam głównie z zabytkowych obiektywów.

© Adam Buczek
© Adam Buczek
© Adam Buczek
© Adam Buczek
© Adam Buczek
© Adam Buczek
© Adam Buczek
© Adam Buczek
© Adam Buczek
© Adam Buczek
© Adam Buczek
© Adam Buczek
© Adam Buczek
 
© Adam Buczek
 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Edward Hartwig: Przypadek według Edwarda H.

  Rekonstrukcja rozmowy jaką w roku 1997 Iza Makiewicz-Brzezińska odbyła z gigantem polskiej fotografii – Edwardem Hartwigiem. Iza M...