poniedziałek, 18 grudnia 2017

Iwona Bal - profil fotograficzny

Autorka zdjęcia: Kasia Białek
Nazywam się Iwona Bal. Z zawodu jestem architektem, z zamiłowania grafikiem, z pasji fotografem. Ukończyłam architekturę i urbanistykę na Politechnice Warszawskiej i University of Detroit Mercy w Stanach Zjednoczonych („School of Architecture” oraz „Collage of Liberal Art”). Od kiedy pamiętam fotografowałam, najpierw jako dziecko podbierałam tacie Zenita, potem Smienę. W liceum uczyłam się patrzeć, kadrować i bawić w fotografowanie, ale dopiero na studiach w Stanach ukończyłam podstawy fotografii (studio, ciemnię i retusz analogowy) na wydziale sztuki i kupiłam swój własny aparat fotograficzny - Canon EOS Rebel G.

© Iwona Bal

I pomimo, że wymieniłam go na cyfrowy model jestem wierna raz wybranej firmie i dokumentuję fotografiami własne życie. Najpierw było fotografowanie architektury, potem podróży, a gdy na świecie pojawiły się moje dzieci – utrwalanie scen z życia rodzinnego moich trzech synów. Zawsze traktowałam fotografię jako naturalną pasję, niewymuszoną, pełną spontaniczności a także wielką pomoc w wykonywanym zawodzie architekta.

© Iwona Bal
Obecnie fotografia jest dla mnie pewną ważną misją związaną z ochroną przyrody zielonych terenów w Wesołej. Od kilku lat fotografuję okolicę, staram się utrwalić, zatrzymać w kadrze to wszystko, co jeszcze nie uległo cywilizacji. Razem z koleżanką wydałyśmy nasz pierwszy album - przewodnik po Lesie Milowym z moimi zdjęciami. Ciągle się uczę i im więcej wiem, tym więcej wymagam od siebie. Poza tym prowadzę stronę „Wesoła Historia”, gdzie prezentuję fotografie przyrody w Wesołej, a także organizuję warsztaty fotograficzne dla mieszkańców z zawodowymi fotografami. Wszystko po to, aby pokazać w jak pięknym, zielonym miejscu mieszkamy i że fotografowanie najbliższej okolicy daje nam relaks na świeżym powietrzu, wybór najpiękniejszego światła, pory roku, zjawisk przyrodniczych.
Dla mnie to - po prostu takie codzienne „Foto Walking” z kijkami i aparatem fotograficznym


© Iwona Bal

© Iwona Bal

© Iwona Bal

© Iwona Bal

© Iwona Bal

© Iwona Bal

© Iwona Bal

© Iwona Bal

© Iwona Bal

© Iwona Bal

© Iwona Bal

© Iwona Bal

© Iwona Bal

© Iwona Bal

© Iwona Bal

© Iwona Bal

© Iwona Bal

© Iwona Bal

© Iwona Bal

© Iwona Bal

© Iwona Bal

© Iwona Bal

© Iwona Bal
 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Edward Hartwig: Przypadek według Edwarda H.

  Rekonstrukcja rozmowy jaką w roku 1997 Iza Makiewicz-Brzezińska odbyła z gigantem polskiej fotografii – Edwardem Hartwigiem. Iza M...