środa, 5 grudnia 2018

Szerokie kąty do Fuji od Siedmiu Rzemieślników

 
Obecnie gama obiektywów chińskiej firmy 7Artisans w mocowaniu Fujifilm FX obejmuje 7 pozycji:
  1. 7Artisans 7,5 mm f/2,8 Fish-eye (kolor: czarny)
  2. 7Artisans 12 mm f/2,8 (kolor: czarny)
  3. 7Artisans 25 mm f/1,8 ( kolor: czarny, srebrny)
  4. 7Artisans 35 mm f/1,2 (kolor: czarny)
  5. 7Artisans 35 mm f/2,0 (kolor: czarny)
  6. 7Artisans 50 mm f/1,8 (kolor: czarny)
  7. 7Artisans 55 mm f/1,4 (kolor: czarny)
 
Dzisiaj krótkie opisy pierwszej trójki z listy, czyli szerokokątnych obiektywów do bezlusterkowców Fujifilm.
 
7Artisans 7,5 mm f/2,8 Fish-eye
Obiektyw 7Artisans 7,5 mm f/2,8 Fisheye to jeden z najtańszych biletów wstępu do świata superszerokokątnej fotografii dla użytkowników aparatów Fujifilm z matrycą formatu APS-C. Jest to optyka typu „rybie oko” dająca kąt widzenia 180 stopni (po przekątnej). W połączeniu z minimalną odległością fotografowania z zaledwie 12 centymetrów pozwala to na uchwycenie szerokich panoram z ogromną głębią ostrości rozciągającą się od obiektów na pierwszym planie do nieskończoności. Tubus obiektywu wykonano z aluminium a mocowanie bagnetowe z miedzi. Wielowarstwowe powłoki przeciwodblaskowe umożliwiają fotografowanie pod światło z minimalną flarą. Wbudowana osłona przeciwsłoneczna chroni przed światłem bocznym. Obiektyw skonstruowany jest z 11 soczewek w 8 grupach, 12-listkowa przysłona daje koliste oddanie punktów światła i jest przymykana płynnie; minimalna odległość ogniskowania to 12 centymetrów; obiektyw jest bardzo lekki i mały – jego waga to zaledwie 275 gramów a wymiary to 58 x 53 milimetry i występuje wyłącznie w czarnej wersji kolorystycznej.
 
 
 
 
 
 
7Artisans 12 mm f/2,8
 
Obiektyw 7Artisans 12 mm f/2,8 daje na matrycy formatu APS-C podobne pole obrazowe, co obiektyw o ogniskowej 18 mm na matrycy pełnoklatkowej. Przy bardzo szerokim kącie widzenia (102 stopnie), 7Artisans 12 mm f/2,8 daje obraz prawie pozbawiony dystorsji, a minimalna odległość fotografowania wynosząca 20 centymetrów pozwala bardzo zbliżyć się do obiektów na pierwszym planie. Metalowe tubus obiektywu jest solidnie wykonany a wielowarstwowe powłoki przeciwodblaskowe oraz wbudowana osłona przeciwsłoneczna nieomal całkowicie niwelują zaświetlenia przy świetle tylnym i bocznym. Obiektyw skonstruowany jest z 10 soczewek w 8 grupach, 7-listkowa przysłona daje koliste oddanie punktów światła i jest przymykana płynnie; minimalna odległość ogniskowania to 20 centymetrów; obiektyw jest bardzo lekki i mały – jego waga to zaledwie 295 gramów a wymiary to 65 x 62 milimetry i występuje wyłącznie w czarnej wersji kolorystycznej.
 
 
 
 
 
 
7Artisans 25 mm f/1,8
 
Obiektyw 7Artisans 25 mm f/1,8 daje na matrycy formatu APS-C podobne pole obrazowe, co obiektyw o ogniskowej 37,5 mm na matrycy pełnoklatkowej. Pole widzenia plasuje tę optykę między obiektywami szerokokątnymi a standardowymi. Minimalna odległość fotografowania wynosząca 18 centymetrów w połączeniu z wynikającą z dużej jasności (f/1,8) bardzo małą głębią ostrości przy pełnym otworze przysłony, pozwala na wykonywanie zbliżeń niewielkich obiektów lub portretów z rozmytym tłem. Obiektyw daje klasyczny obraz z ciekawą flarą i odlotowym boke. Tubus obiektywu jest wykonany z aluminium i miedzi. Obiektyw skonstruowany jest z 7 soczewek w 5 grupach, 12-listkowa przysłona daje koliste oddanie punktów światła i jest przymykana płynnie; minimalna odległość ogniskowania to 18 centymetrów; obiektyw jest miniaturowy – jego waga to zaledwie 143 gramów a wymiary to 51 x 32 milimetry. Z przodu można zamocować filtr o średnicy 46 milimetrów. 7Artisans 25 mm f/1,8 występuje w czarnej oraz srebrnej wersji kolorystycznej.





 
Po raz pierwszy wpis pojawił się na blog.interfoto.eu:
 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Edward Hartwig: Przypadek według Edwarda H.

  Rekonstrukcja rozmowy jaką w roku 1997 Iza Makiewicz-Brzezińska odbyła z gigantem polskiej fotografii – Edwardem Hartwigiem. Iza M...